Purtătorul de cuvânt al Ambasadei R.P. Chineze în România răspunde la întrebările reporterilor cu privire la Hong Kong

2020/06/24

Adunarea Naţională a Reprezentanţilor Poporului din China avansează legislația privind securitatea națională a regiunii administrative speciale Hong Kong. Mai multe părți au reacții contradictorii în acest sens, ce părere are Ambasada Chinei din România despre acest lucru?

Referitor la această întrebare, aș dori să precizez următoarele:

1 . Legislația de securitate națională din Hong Kong nu poate fi amânată

De când China a reluat exercitarea suveranității asupra Hong Kong-ului în 1997, această regiune administrativă specială a Chinei, a menținut prosperitatea și stabilitatea, timp de mai mulți ani a fost evaluată drept una dintre cele mai libere economii și cele mai competitive regiuni din lume. Dar, în același timp, Hong Kong are o lacună legală imensă în domeniul securității naționale. Articolul 23 din Legea fundamentală autorizează Regiunea Administrativă Specială Hong Kong să-și elaboreze propria legislație pentru a proteja securitatea națională, însă în cei aproape 23 de ani de la retrocedare, aceasta a fost blocată de opoziție, legislația relevantă nu a fost completată până în prezent, ceea ce a determinat Hong Kong să se afle într-o stare „nedefinită”, care este un fenomen rar în lume. De la „protestele” din Hong Kong din anul trecut la activitățile „independenței Hong Kong”, forțele separatiste radicale au devenit din ce în ce mai ostile, iar activitățile teroriste violente au escaladat. În același timp, forțele externe și-au sporit cu ușurință intervenția în afacerile din Hong Kong, punând în pericol serios siguranța publică a Hong Kong-ului, contestând grav conceptul „unei țări, două sisteme” și punând în pericol serios securitatea națională a Chinei. Stabilirea și îmbunătățirea sistemului juridic și a mecanismului de aplicare în Regiunea administrativă specială Hong Kong pentru a proteja securitatea națională este o problemă de urgență și o soluție fundamentală pentru a asigura stabilitatea sistemului „o țară, două sisteme”.

2 . Protejarea securității naționale este responsabilitatea tuturor țărilor

Guvernul central are cea mai mare responsabilitate pentru securitatea națională a tuturor regiunilor administrative locale, aceasta este teoria și principiul de bază al suveranității naționale și este, de asemenea, o practică comună în toate țările din lume, precum este și în China. Guvernul central al Chinei, prin articolul 23 din Legea fundamentală, autorizează Regiunea administrativă specială Hong Kong să legifereze și să își îndeplinească responsabilitățile constituționale, totuși, acest lucru nu afectează construcția continuă a sistemelor legale și a mecanismelor de aplicare a guvernului central pentru menținerea securității naționale în funcție de condițiile și nevoile reale. Deciziile relevante ale Adunării Naţionale a Reprezentanţilor Poporului sunt manifestarea exercitării puterii de supraveghere cu privire la punerea în aplicare a Legii fundamentale, completarea lacunelor din sistemul juridic al Regiunii administrative speciale Hong Kong pentru protejarea securității naționale și compensarea lipsei mecanismelor de aplicare relevante.

3 . Legislația de securitate națională a Hong Kong-ului va face Hong Kong-ul mai prosper

Multă vreme, unele forțe au stigmatizat și demonizat măsurile legislative privind securitatea națională din Hong Kong, au purtat discuții alarmiste, au creat panică și au provocat neînțelegeri în rândul cetățenilor din Hong Kong și din lumea exterioară. Conținutul relevant al legislației privind securitatea națională din Hong Kong este orientat numai către activitățile teroriste desfășurate de organizații secesioniste și organizații de subversiune, precum și interferența forțelor străine în afacerile din Hong Kong și nu are nici o legătură cu marea majoritate a rezidenților din Hong Kong. Legislația în materie de securitate națională din Hong Kong nu numai că nu afectează drepturile și libertățile de care se bucură rezidenții din Hong Kong în conformitate cu legea, inclusiv libertatea procesiunii și a întrunirii, libertatea de exprimare și libertatea presei, dar, de asemenea, face ca drepturile și libertățile legale ale rezidenților din Hong Kong să se desfășoare într-un mediu sigur, de asemenea, va permite Hong Kong-ului să aibă un sistem juridic mai complet, o ordine socială mai stabilă, un stat de drept bine conturat și un mediu de afaceri mai bun și va ajuta la menținerea statutului său de centru internațional financiar, comercial și de transport maritim. Se poate spune că, prin această legislație, practica „unei țări, două sisteme” din Hong Kong este echipată cu un „software antivirus” și „virusul securității naționale” va fi eliminat, sperăm ca contradicțiile adânci care au tulburat Hong Kong-ul de mult timp să fie înlăturate, iar perspectiva „unei țări, două sisteme” pentru dezvoltarea Hong Kong-ului va deveni și mai largă, iar Hong Kong-ul va fi, de asemenea, mai prosper și mai frumos! Dividendele dezvoltării stabile și pe termen lung din Hong Kong vor aduce mai multe oportunități pentru oameni din toată lumea, inclusiv România, care sunt dispuși să investească și să lucreze în Hong Kong.

Ambasada Republicii Populare Chineze în România
http://www.chinaembassy.org.ro